آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی 43UJ630V
  • 1402/9/9

آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی 43UJ630V

آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی 43UJ630V. "گلدایران تی وی" مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در تهران.

اشکالات به وجود آمده در تصویر تلویزیون ال جی از آن دست اشکالاتی هستند که علاوه بر اینکه تجربه تماشای تلویزیون را خراب می کنند می توانند به صورت بالقوه جدی بوده و در صورت سهل انگاری کاربر به خرابی های بیشتر منجر شوند. اشکالات تصویر در تلویزیون ال جی 43UJ630V می تواند به اشکال مختلفی خود را نشان دهند ولی یکی از این اشکالات که به نوعی در این مدل اندکی شایع است آبی شدن تصویر به صورت کلی است. آبی شدن تصویر در تلویزیون ال جی 43UJ630V همانطور که اشاره شد اندکی شایع است و دلیل آن خرابی بک لایت می باشد. در این مدل بعضا از رشته های لامپ بک لایت ساخت Vestel استفاده شده است. این رشته های لامپ در صورت خرابی رنگی آبی ساطع می کنند که تصویر تلویزیون ال جی 43UJ630V را آبی می کند. معمولا کاربران در مواجهه با چنین شرایطی به تعمیرگاه تلویزیون مراجعه می کنند ولی اگر همچنان به استفاده از تلویزیون ادامه داده شود معمولا این لامپ ها می سوزند و به پنل خسارات بیشتری می زنند. در طی این مقاله قصد داریم تا مراحل عیب یابی و تعمیر قدم به قدم آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی 43UJ630V را بررسی نموده و ارزیابی کنیم. برای مشاوره و تعمیر تلویزیون ال جی خود در محل زندگی و کار می توانید با "گلدایران تی وی" تماس حاصل فرمایید.

آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی 43UJ630V

بررسی اولیه تلویزیون ال جی 43UJ630V

بعد از روشن نمودن تلویزیون متوجه می شویم که هاله ای آبی رنگ کل تصویر تلویزیون ال جی 43UJ630V را پوشانده است. معمولا در تلویزیون ها تنظیماتی برای گرمی رنگ وجود دارد. به این بخش مراجعه کرده و سعی می کنیم که میزان گرمی رنگ را تغییر دهیم. در هیچ شرایطی میزان آبی بودن تصویر تغییر نمی کند. این آزمایش ما را به این نتیجه می رساند که احتمال قریب به یقین خرابی از سوی بک لایت تلویزیون ال جی 43UJ630V ناشی می شود.

آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی 43UJ630V

باز کردن تلویزیون ال جی 43UJ630V

برای باز نمودن تلویزیون ال جی 43UJ630V و دسترسی به بک لایت نیاز است تا ابتدا درب پشتی آن باز شود. بهتر است در زیر پنل از دستمال یا حوله نرمی استفاده شود تا پنل آسیب نبیند. بعد از باز نمودن درب پشتی به داخل تلویزیون ال جی 43UJ630V راه می یابیم. باید بردهای داخلی منجمله برد مین و برد تغذیه باز شوند. بعد از باز نمودن برد ها باید قاب اطراف پنل که به نام بزل شناخته می شود را نیز باز کنیم. این قاب توسط چندین خار در جای خود محکم شده است. بعد از این می توانیم با کمک یک مکنده پنل را برداشته و بعد از جدا سازی دیفیوزر به لامپ های بک لایت  برسیم.

آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی 43UJ630V

تعمیر آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی 43UJ630V

بعد از دسترسی به رشته های بک لایت باید آن ها را ازسینی و کابل های متصل به آن ها جدا کنیم. بعد از جداسازی بک لایت رشته های جدید را با چسب مخصوص روی سینی می چسبانیم و کابل ها را متصل می نماییم. مراقب باشید تا رشته ها درست در جای خود قرار گرفته و خارهای آن خوب جا بیفتند. بعد از اینکار باید دیفیوزر و پنل در جای خود قرار گرفته و بردها دوباره متصل شوند. در نهایت با آزمایش تلویزیون ال جی 43UJ630V متوجه می شویم که تصویر به درستی پخش می شود. 

آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی 43UJ630V

گلدایران تی وی مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

گلدایران تی وی با سال ها تجربه در تعمیر تلویزیون ال جی در خدمت شهروندان عزیز تهرانی است. گلدیران تی وی آمادگی دارد تا تعمیرکاران خبره و آموزش دیده خود را به تمامی نقاط غرب تهران، شهر پرند، اندیشه، جنوب کرج و شهرستان فردیس اعزام نماید تا بعد از عیب یابی و تخمین هزینه در صورت تمایل نسبت به تعمیر تلویزیون ال جی اقدام نمایند. تعمیر تلویزیون ال جی کاری است که گلدیران تی وی در آن تخصص و مهارت دارد.