تعمیر خرابی بک لایت تلویزیون ال ای دی ال جی
  • 1402/9/8

تعمیر خرابی بک لایت تلویزیون ال ای دی ال جی

تعمیر خرابی بک لایت تلویزیون ال ای دی ال جی. "گلدایران تی وی" مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در تهران.

از شایع ترین اشکالاتی که در تلویزیون های ال ای دی ال جی ایجاد می شود می توان به خرابی بک لایت اشاره کرد. بک لایت یکی از مهم ترین بخش های های تلویزیون ال ای دی ال جی است که نقشی بسیار حیاتی در کارکرد آن ایفا می نماید. خرابی بک لایت علاوه بر اینکه در تلویزیون ها نسبتا شایع است احتمالا باعث می شود که نتوانید از تلویزیون خود استفاده نمایید. در طی این مقاله قصد داریم تا پس از توضیح در مورد عملکرد بک لایت تلویزیون ال جی و دلایل شایع خرابی آن، روش تعمیر بک لایت را به اختصار بررسی نماییم. می توانید برای مشاوره و تعمیر تلویزیون خود در شهر تهران و جنوب کرج با "گلدایران تی وی" تماس بگیرید تا متخصصین ما سریعا در محل حاضر شده و تلویزیون ال جی شما را عیب یابی و تعمیر نمایند.

تعمیر خرابی بک لایت تلویزیون ال ای دی ال جی

بک لایت تلویزیون ال جی چه وظیفه ای دارد و چرا خراب می شود؟

در بازار تلویزیون های ال جی می توانید چندین نوع پنل را بیابید. ال جی از دیرباز یکی از بزرگترین تولید کنندگان پنل اولد بوده است. در بسیاری تلویزیون های برند دیگر نیز از پنل های اولد ال جی استفاده شده است. از انواع دیگر پنلی که ال جی تولید می کند انواع ال ای دی است. پنل های ال ای دی با توجه نوع کارکرد خود تصاویری به وجود می آورند که به خودی خود قابل مشاهده نیستند. برای اینکه تصاویر تولید شده توسط پنل ال ای دی قابل مشاهده شود نیاز است توسط بک لایت روشن شود. بنابراین بک لایت وظیفه روشن سازی تصویر را بر عهده دارد. اما سوال این جا است که بک لایت چگونه این کار را انجام می دهد؟ بک لایت مجموعه ای از رشته های لامپ ال ای دی است که در پشت پنل قرار می گیرند. نور ناشی از این این رشته ها روی دیفیوزر پخش می شود و به این ترتیب نور یک نواختی روی پنل را می پوشاند. 

سوال دیگری که مطرح می شود این است که چه عواملی باعث خرابی بک لایت می شود و چگونه می توان از خراب شدن آن جلوگیری کرد؟ اولا باید دقت کرد که بک لایت مانند هر وسیله دیگری عمر مشخصی دارد. بنابر این در صورت استفاده از تلویزیون لاجرم روزی عمر آن به پایان خواهد رسید. بسته به این که شدت نور روشنایی پنل خود را چقدر تنظیم کنید این طول عمر می تواند بیشتر یا کمتر باشد. دوما اگر بک لایت تلویزیون شما قبلا تعمیر شده است و از نوع بک لایت خوب و با کیفیتی در تعمیر استفاده نشده باشد نمی توانید انتظار طول عمر بالایی داشته باشید. 

از موارد دیگری که باعث خرابی بک لایت می شود شوک و نوسانات الکتریکی و یا نفوذ آب و رطوبت درون تلویزیون ال جی است. بهتر است اگر در مناطقی زندگی می کنید که نوسانات برقی زیاد است از محافظ بهره ببرید. در ضمن مراقبت های عمومی نیز می تواند از خرابی بک لایت جلوگیری نماید.

تعمیر خرابی بک لایت تلویزیون ال ای دی ال جی

خرابی بک لایت تلویزیون ال جی چه نشانه هایی دارد؟

همانطور که وظیفه بک لایت شرح داده شد، می توانیم نتیجه بگیریم که هر گونه خرابی در آن لزوما باید خود را در تصویر تلویزیون ال جی نشان دهد. برخی از نشانه های رایج خرابی بک لایت تلویزیون ال جی به شرح زیر است:

1. سیاه و تاریک شدن کامل تصویر تلویزیون ال جی
2. عدم نمایش تصویر و درست کار کردن صدای تلویزیون ال جی
3. تاریک شدن تصویر تلویزیون ال جی
4. تاریک شدن نیمی از تصویر تلویزیون ال جی
5. ایجاد نقاط تاریک در تصویر تلویزیون ال جی
6. وجود رده های سیاه در تصویر تلویزیون ال جی

تعمیر خرابی بک لایت تلویزیون ال ای دی ال جی

آیا در صورت خرابی ناقص بک لایت ال جی می توان به استفاده از تلویزیون ادامه داد؟

این مورد به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. حتی خرابی جزیی در بک لایت تلویزیون باید بسیار جدی گرفته شود. بک لایت از تعدادی لامپ ال ای دی تشکیل شده است. این لامپ ها ممکن است بعد از خرابی بار الکتریکی زیادی بکشند و بسیار داغ شوند. این حرارت می تواند به سرعت دیفیوزر بک لایت را که ورقه ای پلاستیکی است بسوزاند و باعث خرابی پنل شما شود. در این صورت علاوه بر بک لایت باید دیفیوزر نیز تعویض شود که هزینه را برای شما بالا می برد. بهتر است در صورت مشاهده هر کدام از علائم یاد شده تلویزیون ال جی را به سرعت خاموش کرده و با "گلدایران تی وی" تماس بگیرید.


تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی چگونه انجام می شود؟

خرابی بک لایت تلویزیون ال جی عموما به علت خرابی لامپ های ال ای دی بک لایت اتفاق می افتد. اما خرابی در برد درایور بک لایت تلویزیون ال جی نیز می تواند به چنین مشکلی بی انجامد. برای تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی بعد از عیب یابی علت آن توسط تکنیسین خبره باید نسبت به تعویض چراغ های بک لایت و یا تعمیر برد درایور اقدام نمود. برای مشاوره و تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی با "گلدایران تی وی" تماس بگیرید.

تعمیر خرابی بک لایت تلویزیون ال ای دی ال جی

گلدایران تی وی مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

گلدایران تی وی با سال ها تجربه در تعمیر تلویزیون ال جی در خدمت شهروندان عزیز تهرانی است. گلدیران تی وی آمادگی دارد تا تعمیرکاران خبره و آموزش دیده خود را به تمامی نقاط غرب تهران، شهر پرند، اندیشه، جنوب کرج و شهرستان فردیس اعزام نماید تا بعد از عیب یابی و تخمین هزینه در صورت تمایل نسبت به تعمیر تلویزیون ال جی اقدام نمایند. تعمیر تلویزیون ال جی کاری است که گلدیران تی وی در آن تخصص و مهارت دارد.