خرابی برد مین تلویزیون ال جی
  • 1402/10/21

خرابی برد مین تلویزیون ال جی

خرابی برد مین تلویزیون ال جی. "گلدایران تی وی" مرکز تعمیر تخصصی تلویزیون ال جی در غرب تهران.

بخش عمده ای از خرابی ها و علائم خرابی در تلویزیون ال جی می تواند مستقیم و یا غیر مستقیم مربوط به برد مین یا مادربرد این برند تلویزیون باشد. برد مین همانطور که از نام آن بر می آید برد اصلی است که در میان متخصصین تعمیر تلویزیون با نام هایی مانند برد لوجیک، برد مین، برد اصلی و مادربرد نیز شناخته می شود. در این مقاله می خواهیم ابتدا توضیحاتی در مورد برد مین و عملکرد آن در تلویزیون ال جی ارائه دهیم و سپس علائم خرابی برد مین را بررسی و ارزیابی اجمالی داشته باشیم. برای مشاوره و تعمیر تلویزیون ال جی خود می توانید با "گلدایران تی وی" مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در تهران تماس حاصل فرمایید.

خرابی برد مین تلویزیون ال جی

برد مین تلویزیون ال جی چیست؟ و چه عملکردی در آن دارد؟

برد همین همانطور که اشاره شد برد اصلی تلویزیون ال جی است. وظیفه اصلی این برد دریافت سیگنال های صدا و تصویر و پردازش آن ها به صورت دیجیتال است. فرض کنید که شما می خواهید که کانال های تلویزیونی را تماشا کنید. امروزه این سیگنال ها هم به صورت آنالوگ و هم دیجیتال پخش می شوند. این سیگنال ها از طریق تیونر برد مین دریافت شده و پردازش می شوند. بعد از این مرحله برد تیکان نتیجه کار برد مین را دریافت نموده و به صورت پیکسل روی پنل تلویزیون ال جی چینش می کند. البته در برخی مدل ها ممکن است برد تیکان نیز درون برد مین ترکیب شده باشد و به صورت جداگانه وجود نداشته باشد. همچنین کلیه فرامین کاربر به برد مین می رسد و برد مین آن ها را اعمال می نماید. 


خرابی برد مین ال جی چه علائمی را به دنبال دارد؟

یکی دیگر از برد های داخل تلویزیون برد تغذیه است. این برد وظیفه دارد تا انرژی لازم برای کارکرد تلویزیون را تامین نماید. برد مین همیشه مقداری ثابت الکتریسیته را ازبرد تغذیه دریافت می کند تا در حالت استندبای یا آماده به کار قرار گیرد. بعد از اینکه کاربر دستور روشن شدن تلویزیون ال جی را صادر می کند برد مین سیگنالی را به برد تغذیه می فرستد تا برد تغذیه باقی قطعات داخلی تلویزیون علی الخصوص بک لایت را راه اندازی کند. در نتیجه یکی از علائم خرابی برد مین می تواند روشن نشدن تلویزیون ال جی باشد. برخی دیگر از علائم خرابی برد مین به شرح زیر است:

1. بهم ریختگی تصویر تلویزیون ال جی
2. قطع شدن صدای تلویزیون ال جی
3. قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی
4. از کار افتادن بک لایت تلویزیون ال جی
5. هنگ کردن تلویزیون روی لوگوی ال جی
6. خاموش شدن تلویزیون ال جی بعد از چند ثانیه 

خرابی برد مین تلویزیون ال جی

بهم ریختگی صدا و تصویر تلویزیون ال جی به علت خرابی برد مین

با توجه به عملکردی که برای برد مین بر شمردیم یکی از علائمی که در هنگام خرابی ممکن است بروز کند به هم ریختگی صدا یا تصویر و گاهی هم هردو به صورت همزمان است. ممکن است به علت اشکال در سی پی یوی برد مین تصویر به صورت تار یا شطرنجی نمایش داده شود. همچینین به علت خرابی پورت ها تصویر نمایش داده نشود یا در تصویر و صدا اختلالاتی مشاهده شود. در این هنگام اگر اشکال از سی پی یو باشد ممکن است با عملیات ریبالینگ مشکل برطرف شود. در صورت خرابی پورت ها نیز می توان نسبت به تعویض آن ها اقدام نمود.


از کار افتادن بک لایت تلویزیون ال جی به علت خرابی برد مین

برد تغذیه همیشه مقدار مشخصی ولتاژ در اختیار برد مین قرار می دهد تا اینکه برذ مین بتواند در حالت استندبای قرار گیرد. بعد از اینکه کاربر کلید روشن شدن تلویزیون را می فشارد برد مین پیامی را به صورت ولتاژ الکتریکی به برد تغذیه می فرستد تا برق لازم برای دیگر قطعات تامین شود. در برخی موارد و اغلب به علت خرابی سی پی یو برد مین نمی تواند این پیام را ارسال نماید در نتیجه تلویزیون روشن نمی شود. علی الخصوص به کار نیفتادن بک لایت بسیار در این زمینه شایع است.  در اغلب موارد به علت خرابی سی پی پو می توان با انجام ریبال نمودن سی پی یو مشکل را حل کرد. 

خرابی برد مین تلویزیون ال جی

هنگ کردن تلویزیون روی لوگوی ال جی

بعد از آن که تلویزیون ال جی را روشن می کنید تلویزیون فعال می شود، لوگوی ال جی نمایش داده شده و در نهایت روی آن فریز می کند. ممکن است در صورت رها کردن تلویزیون بعد از چند ثانیه خود به خود خاموش شود. این مورد می تواند در برخی مدل های تلویزیون ال جی خرابی شایعی باشد. منشا فریز شدن تلویزیون روی لوگوی ال جی اغلب به خرابی سی پی یو مربوط می شود و راه حل آن عملیات ریبالینگ است.

خرابی برد مین تلویزیون ال جی

گلدایران تی وی مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

گلدایران تی وی با سال ها تجربه در تعمیر تلویزیون ال جی در خدمت شهروندان عزیز تهرانی است. گلدیران تی وی آمادگی دارد تا تعمیرکاران خبره و آموزش دیده خود را به تمامی نقاط غرب تهران، شهر پرند، اندیشه، جنوب کرج و شهرستان فردیس اعزام نماید تا بعد از عیب یابی و تخمین هزینه در صورت تمایل نسبت به تعمیر تلویزیون ال جی اقدام نمایند. تعمیر تلویزیون ال جی کاری است که گلدیران تی وی در آن تخصص و مهارت دارد.