تعمیر قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی LY340
  • 1402/9/14

تعمیر قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی LY340

تعمیر قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی LY340. "گلدایران تی وی" مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال  جی در تهران.

یکی از خرابی های بسیار شایعی که در تلویزیون ال جی LY340 رخ می دهد قطع شدن تصویر آن است. این در حالی است که صدای تلویزیون ال جی LY340 بدون مشکل کار می کند. گاهی نیز تصویر تلویزیون ال جی LY340 ممکن است پلک بزند.  در طی این مقاله قصد داریم تا قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی LY340 یا پلک زدن تصویر تلویزیون ال جی LY340 را بررسی نموده و روش تعمیر آن را ارزیابی کنیم. ذکر این نکته نیز ضروری بنظر می رسد که این مشکل در دیگر مدل های ال جی نیز رخ می دهد. برای مشاوره و تعمیر تلویزیون ال جی می توانید با "گلدایران تی وی" مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون در تهران تماس حاصل فرمایید.

تعمیر قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی LY340

چرا تصویر تلویزیون ال جی LY340 قطع می شود در حالی که صدا مشکلی ندارد؟

اگر تلویزیون ال جی LY340 کلا روشن نمی شود و یا اینکه صدا و تصویر کلا قطع شده باشد معمولا باید اشکال را در برد های تغذیه یا مین جستجو نمود. ولی اگر صدا بدون مشکل کار می کند در حالی که تصویر کاملا قطع شده و یا پلک می زند، می توان نتیجه گرفت که مشکل از بخش بک لایت ناشی می شود. خرابی بک لایت در تلویزیون ال جی LY340 معمولا با چنین نشانه هایی همراه می شود.

تعمیر قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی LY340

وظیفه بک لایت در تلویزیون ال جی LY340 چیست؟

تلویزیون های سری LY340 از انواع ال ای دی هستند. ال ای دی نوعی از پنل است که امروزه در بسیاری از مدل های تلویزیون کارکرد دارد. پنل های ال ای دی تصویری را به وجود می آورند که به خودی خود تاریک است و نمی توان در نور اتاق آن ها را مشاهده نمود. برای حل این مشکل بخشی در این تلویزیون ها وجود دارد که وظیفه روشن نمودن پنل را بر عهده می گیرد. بک لایت در واقع مجموعه ای از رشته های لامپ ال ای دی هستند که توسط درایور خود کنترل شده و با نور افشانی تصویر تلویزیون های ال جی سری LY340 را قابل رویت می نمایند.


خرابی در بک لایت تلویزیون ال جی LY340 چه نشانه هایی دارد؟

همانطور که اشاره شد یکی از شایع ترین نشانه های خرابی بک لایت در سری تلویزیون های ال جی LY340 قطع شدن کامل تصویر و یا پلک زدن آن است. اما علاوه بر این نشانه ها می توان علائم دیگری را نیز گاهی مشاهده نمود. از جمله این نشانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاریک شدن تصویر تلویزیون ال جی LY340
تاریک شدن بخشی از تصویر تلویزیون های سری LY340 ال جی
ایجاد رده های سیاه در تصویر سری LY340 تلویزیون های ال جی

تعمیر قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی LY340

قطع شدن تصویر تلویزیون های سری LY340 ال جی چگونه تعمیر می شود؟

برای تعمیر قطع شدن تصویر سری تلویزیون های ال جی LY340 باید بک لایت آن تعویض شود. برای این کار نیاز است تا به رشته های بک لایت دست پیدا نمود که از طریق دسترسی به سینی فلزی امکان پذیر می شود. این سری از تلویزیون های ال جی با مدل های: 42LB, 47LB, 49LB, 42LF و 49LF دارای سینی مشترک است. بک لایت این مدل از خانواده دایرکت و 5 ولتی می باشد. برای مشاوره و تعمیر تلویزیون ال جی می توانید با "گلدایران تی وی" مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در غرب تهران تماس حاصل فرمایید. 

تعمیر قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی LY340

گلدایران تی وی مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

گلدایران تی وی با سال ها تجربه در تعمیر تلویزیون ال جی در خدمت شهروندان عزیز تهرانی است. گلدیران تی وی آمادگی دارد تا تعمیرکاران خبره و آموزش دیده خود را به تمامی نقاط غرب تهران، شهر پرند، اندیشه، جنوب کرج و شهرستان فردیس اعزام نماید تا بعد از عیب یابی و تخمین هزینه در صورت تمایل نسبت به تعمیر تلویزیون ال جی اقدام نمایند. تعمیر تلویزیون ال جی کاری است که گلدیران تی وی در آن تخصص و مهارت دارد.