تعمیر خطوط افقی در پنل تلویزیون ال جی 55UJ6300
  • 1402/9/5

تعمیر خطوط افقی در پنل تلویزیون ال جی 55UJ6300

تعمیر خطوط افقی در پنل تلویزیون ال جی 55UJ6300. "گلدایران تی وی" مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در تهران.

اشکالات در تصویر تلویزیون ال جی اگرچه ممکن است در برخی از موارد باعث نشوند که استفاده از آن به صورت کلی غیر ممکن شود ولی مطمئنا حتی در بهترین شرایط نیز کیفیت و لذت تماشای تلویزیون را از بین می برند. یکی از این نوع اشکالات تصویر در پنل تلویزیون ال جی ایجاد خطوط افقی در آن است. این اشکال می تواند به چندین علت در تلویزیون شما نمایان شود. در طی این مقاله قصد بر آن است تا مراحل گوناگون عیب یابی ایجاد خطوط افقی در تلویزیون ال جی 55UJ6300 را بررسی کرده و چگونگی تعمیر آن را ارزیابی نماییم. برای مشاوره و تعمیر تلویزیون ال جی می توانید با "گلدایران تی وی" مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در تهران تماس حاصل فرمایید. 

تعمیر خطوط افقی در پنل تلویزیون ال جی 55UJ6300

خطوط افقی روی پنل تلویزیون ال جی 55UJ6300

بعد از روشن کردن تلویزیون ال جی 55UJ6300 مشاهده می کنیم که خطوط افقی رنگی روی پایین پنل ایجاد شده شده اند. به صورت کلی این خطوط با چنین ویژگی هایی به علت وجود اتصال کوتاه در پنل به وجود آمده اند. اتصال کوتاه درون پنل ممکن است فقط در یک ردیف وجود داشته باشد ولی همین مورد می تواند در چندین ردیف از پیکسل باعث مشکل شود. برای اینکه بتوانیم این مورد را عیب یابی و تعمیر نماییم بهتر است که ابتدا با کارکرد کلی تلویزیون ال جی 55UJ6300 آشنا شویم. برد مین به صورت مستقیم داده های تصویری و صوتی را دریافت می نماید. معمولا برد مین بعد از پردازش داده های تصویر آن را در اختیار برد تیکان قرار می دهد تا این برد بتواند پیکسل ها را روی پنل چینش نماید. اما نکته این جاست که در مدل تلویزیون ال جی 55UJ6300 برد تیکان به صورت جداگانه وجود ندارد و درون برد مین ترکیب شده است. از این نظر برد مین به صورت مستقیم به پنل و درایور آن متصل است. معمولا دو کابل فلت اطلاعات تصویر را به پنل می رسانند. هر کدام از این کابل ها اطلاعات نیمی از تصویر را منتقل می کنند. با دانستن این موضوع می توانیم آزمایش ساده ای انجام دهیم تا متوجه شویم اتصال کوتاه در کدام بخش پنل به وجود آمده است.

تعمیر خطوط افقی در پنل تلویزیون ال جی 55UJ6300

آزمایش پنل تلویزیون ال جی 55UJ6300 با جداسازی کابل فلت

بعد از باز نمودن درب پشتی تلویزیون ال جی 55UJ6300 می توانیم بردهای داخلی آن را مشاهده نماییم. همانطور که گفته شد برد تیکان در این مدل به صورت جداگانه وجود ندارد و درون برد مین ترکیب شده است. مشاهده می کنیم که دو کابل فلت از برد مین به سمت پنل رفته است. این دو کابل هر کدام داده های تصویری نیمی از پنل را منتقل می کنند. ابتدا تلویزیون را از برق جدا می کنیم. سپس یکی از این دو کابل را از بر مین جدا نموده به گونه ای که اتصال نیمی از پنل با برد مین قطع شود. بعد تلویزیون را به برق وصل کرده آن را روشن می کنیم. مشاهده می کنیم که فقط نیمی از پنل تصویر دارد. باید در این لحظه دقت کرد که آیا خطوط افقی ناپدید شده اند یا خیر. اگر همچنان خطوط افقی مشاهده می شود دوباره تلویزیون را از برق می کشیم. کابل قبلی را در جای خود متصل کرده و کابل دیگر را جدا می کنیم. این بار احتمالا خطوط افقی ناپدید می شوند. 

تعمیر خطوط افقی در پنل تلویزیون ال جی 55UJ6300

چگونگی تعمیر پنل تلویزیون ال جی 55UJ6300

بعد از این آزمایش ما متوجه می شویم که اتصال کوتاه دقیقا در کدام قسمت پنل رخ داده است. برای تعمیر این مشکل پنل دو راه حل وجود دارد. راه حل اول کم خرج است ولی مشکل را به صورت کلی رفع نکرده و ممکن است در دراز مدت به خرابی کلی پنل بیانجامد. روش دوم استفاده از دستگاه تعمیر پنل توسط لیزر است. 
در روش اول می توانیم با آزمون و خطا هر بار چهار پایه از کابل فت را با چسب بپوشانیم و درست شدن تصویر را بررسی کنیم. این کار را ادامه می دهیم تا این که خطوط افقی در تصویر تلویزیون ال جی 55UJ6300 ناپدید شوند. با این کار خطوط افقی از بین می روند ولی در نهایت بخشی از پیکسل ها غیر قابل استفاده خواهند بود و بر روی پنل خود نمایی می کنند.

اما راه حل دوم و راه حل قطعی استفاده از پرتو لیزر در تعمیر پنل تلویزیون ال جی 55UJ6300 است. با استفاده از این دستگاه می توان محل اتصال کوتاه را شناسایی و آن را ترمیم نمود. استفاده از این روش پنل را تعمیر نموده و راه حل نهایی در از بین بردن خطوط افقی در پنل تلویزیون ال جی 55UJ6300 است. برای مشاوره و تعمیر تلویزیون ال جی می توانید با "گلدایران تی وی" مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در شهر تهران تماس حاصل فرمایید.

تعمیر خطوط افقی در پنل تلویزیون ال جی 55UJ6300

گلدایران تی وی مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

گلدایران تی وی با سال ها تجربه در تعمیر تلویزیون ال جی در خدمت شهروندان عزیز تهرانی است. گلدایران تی وی آمادگی دارد تا تعمیرکاران خبره و آموزش دیده خود را به تمامی نقاط غرب تهران، شهر پرند، اندیشه، جنوب کرج و شهرستان فردیس اعزام نماید تا بعد از عیب یابی و تخمین هزینه در صورت تمایل نسبت به تعمیر تلویزیون ال جی اقدام نمایند. تعمیر تلویزیون ال جی کاری است که گلدایران تی وی در آن تخصص و مهارت دارد.