تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی 32LF
  • 1402/11/22

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی 32LF

گلدایران تی وی مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در غرب تهران.

 برای مشاوره و تعمیر تلویزیون ال جی می توانید با ما تماس بگیرید تا متخصصین خبره ما در اسرع وقت در محل حاضر شده و با نازل ترین قیمت تلویزیون ال جی شما را تعمیر و راه اندازی مجدد کنند.

021-66102834  آقای شرفی
021-66608698  خانم محمدی


تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی 32LF

خرابی بک لایت در تلویزیون شاید عمده ترین موردی باشد که کاربران را به سوی تعمیرگاه روانه می کند. بک لایت عمر مفید محدودی دارد و لاجرم بعد از مدتی استفاده نیاز به تعویض پیدا می کند. بسته به کیفیت تلویزیون و برند آن این عمر مفید می تواند بالاتر باشد ولی در نهایت خرابی بک لایت اتفاق خواهد افتاد. خوشبختانه تلویزیون های ال جی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. در طی این مقاله قصد داریم تا بعد از بررسی علائم و نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون ال جی سری 32LF عیب یابی و تعمیر آن را قدم به قدم و به صورت اجمالی بررسی نماییم.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی 32LF

علائم و نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون ال جی 32LF

ابتدا باید بگوییم که بک لایت فقط در سری تلویزیون های ال ای دی موجود است و در تلویزیون های سری اولد ال جی بک لایت وجود ندارد. بک لایت مسئولیت دارد تا تصاویر نمایش داده شده روی پنل تلویزیون را روشن و قابل رویت نماید. به این دلیل که تصاویر پنل ال ای دی به صورت خود به خودی تاریک است و قابل مشاهده نیست. بنابر توضیحات داده شده هر گونه خرابی در بک لایت خود را به صورت تاریکی کلی و یا موضعی نشان می دهد. برخی از نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون ال جی 32LF به شرح زیر است:

1. تاریکی کامل تصویر تلویزیون ال جی
2. تصویر ندادن تلویزیون ال جی در حالی که صدا بدون مشکل کار می کند.
3. تاریک شدن نیمی از تصویر
4. به وجود آمدن هاله های سیاه روی تصویر تلویزیون ال جی
5. به وجود آمدن نقاط سیاه روی تصویر علی الخصوص در گوشه های آن

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی 32LF

آزمایش بک لایت تلویزیون ال جی 32LF

بعد از اتصال تلویزیون ال جی به برق و روشن نمودن آن می توانیم صدای تلویزیون را بشنویم ولی تصویری مشاهده نمی شود. تقریبا می توان مطمئن بود که بک لایت تلویزیون ال جی 32LF دچار مشکل شده است. اما با یک آزمایش ساده می توان از این مورد اطمینان بیشتری حاصل کرد. با تابش نور چراغ قوه روی پنل می بایست بتوانیم هاله ای از تصویر را مشاهده نماییم. با انجام این کار متوجه می شویم که دقیقا این اتفاق می افتد و نتیجه این است که بک لایت باید تعمیر شود.


بک لایت تلویزیون ال جی 32LF چگونه تعمیر می شود؟

بعد از عیب یابی تلویزیون ال جی 32LF باید بتوانیم که به بک لایت دستیابی پیدا نموده تا آن را تعمیر نماییم. بعد از باز نمودن درب پشتی تلویزیون قطعات داخلی آن قابل مشاهده است. در این مرحله می توانیم تا بردهای تغذیه و مین را از روی سینی فلزی باز کنیم. باید اتصال برد تیکان از پنل نیز جدا شود. بعد از جداسازی کابل ها و بردهای داخلی می توان قاب دور پنل را به آهستگی جدا نمود. در این مرحله پنل نیز باید جدا شود تا به صفحه دیفیوزر دسترسی پیدا کنیم.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی 32LF

بعد از دستیابی به صفحه دیفیوزر نیاز است که آن را نیز برداریم تا رشته های لامپ ال ای دی بک لایت هویدا شوند. دقت کنید که عدسی های بک لایت را با دقت جدا نموده و بعد از تعویض بک لایت به درستی جایگزین نمایید. درست جا نیفتادن این عدسی ها باعث ایجاد ناهمواری و اختلال در تصویر تلویزیون ال جی 32LF خواهد شد. بعد از تعویض رشته های بک لایت می توان تلویزیون ال جی 32LF را به همان روش باز نمودن، ببندید. اگر جاگذاری قطعات به درستی انجام شده باشد باید تصویر همگون و شفافی را مشاهده کنیم. فقط ذکر این نکته ضروری است که استفاده از بک لایت اصلی باعث طول عمر تلویزیون و افزایش کیفیت تصویر خواهد شد.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی 32LF

گلدایران تی وی مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

گلدایران تی وی با سال ها تجربه در تعمیر تلویزیون ال جی در خدمت شهروندان عزیز تهرانی است. گلدیران تی وی آمادگی دارد تا تعمیرکاران خبره و آموزش دیده خود را به تمامی نقاط غرب تهران، شهر پرند، اندیشه، جنوب کرج و شهرستان فردیس اعزام نماید تا بعد از عیب یابی و تخمین هزینه در صورت تمایل نسبت به تعمیر تلویزیون ال جی اقدام نمایند. تعمیر تلویزیون ال جی کاری است که گلدیران تی وی در آن تخصص و مهارت دارد.